Ekspert Filip odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące spraw organizacyjnych

W tym roku nie nasz stały Ekspert Stefan tylko Ekspert Filip odpowiada na najczęściej zadawane pytania. Zebraliśmy je tutaj w jednym miejscu, żeby rozwiać Wasze wątpliwości.

Pyt. 1. Kupiłem bilet przez Internet. Dostałem e-maila potwierdzającego. Czy to jest mój bilet ? Czy to wszystko ?
Odp. TAK, Potwierdzenie z e-maila jest biletem elektronicznym (podobnie jak np. w tanich liniach lotniczych). Można wydrukować potwierdzenie i zabrać ze sobą albo użyć ekranu swojej komórki. Rolę biletu elektronicznego pełnią zamiennie albo sms z kodem pokazany na ekranie komórki albo wydruk z potwierdzeniem. Jeden lub drugi pokazujemy przy wejściu do wioski festiwalowej i tu wymieniamy go na opaskę na rękę, którą nosimy przez cały czas trwania festiwalu. W związku z ubiegłorocznymi doświadczeniami opaski będą wyrywkowo sprawdzane przez służby porządkowe również u osób przebywających na terenie wioski festiwalowej. Zabezpieczcie swoje smsy i e-maile z potwierdzeniem przez skasowaniem albo zróbcie sobie kopie bezpieczeństwa. Utrata dowodu zakupu ma bowiem przykre konsekwencje (patrz punkt 21).

Pyt. 2. Gdzie mam odebrać opaski? Przy wejściu, w kasie?
Odp. Dokładnie tak! W budce (kasie) przy obu wejściach do wioski festiwalowej (W1 i W2). Posiadacze karnetów na cały festiwal odbiorą swoje tekstylne opaski w kolorze wrzosowym (ze specjalnym etno-wzorem) i zobowiązani są je nosić na ręce i okazywać służbom porządkowym i informacyjnym podczas trwania całego festiwalu zwł. przy punktach kontroli opasek.  Z doświadczenia wiemy, że tuż przed rozpoczęciem koncertów przy kasie robi się „wąskie gardło”. Dlatego, kto ma możliwość powinien postarać się przybyć wcześniej, np. ok 14.00- 16.00, wtedy wejście do wioski festiwalowej odbywa się dużo płynniej.
W związku z podleganiem pod przepisy o imprezie masowej zmuszeni jesteśmy lepiej kontrolować wnoszenie alkoholu przez uczestników festiwalu. To również może doprowadzić do zmniejszenia przepustowości przy wejściu.

Pyt. 3. Jestem posiadaczem podwójnego karnetu. Jednak druga osoba, nie może dotrzeć ze mną o tym samym czasie. Jak można rozwiązać tego typu sytuację ?
Są dwa sposoby.Uwaga UPDATE”2019
W tym roku tylko bedziemy stosowć netodę „zaawansowaną” opisaną poniżej:
– pierwsza osoba pokazuje przy wejściu swój kod i zaznacza, że chce odebrać tylko jedną z dwóch opasek, Osoba sczytująca kod odznacza tylko jedną odebraną opaskę. Druga osoba bez przeszkód odbiera swoją opaskę wtedy, gdy dotrze do wioski, bo kod w dalszym ciągu jest aktywny i przy sczytaniu pokaże się informacja, że osoba, która go teraz pokazuje jest uprawniona do odbioru tylko jednej opaski.

Pyt. 4. Nie zdecydowałem się na zakup biletów w przedsprzedaży. Czy będę mógł kupić bilet na miejscu (np.  w kasie) ?
Odp. Teoretycznie TAK, bo dzięki powiększeniu terenu wioski festiwalowej w 2018 roku zwiększylismy pojemność naszego festiwalu. Dlatego oprócz przedsprzedaży planujemy także sprzedawać karnety i bilety kasie podczas trwania festiwalu, przy wejściu do wioski festiwalowej (W1 i W2).  Niestety nie możemy dać gwarancji, że tak będzie, bo zainteresowanie biletami i karnetami jest naprawdę duże i bez trudu wyobrażamy soebie sytację, że osiągniemy pojemność ekologiczną naszej wioski festiwalowej i w w pewnym momencie wstrzymamy sprzedaż karnetów i biletów.  Prawdopodobieństwo takiego scenariusza jest realny zwłaszcza jest tym bardziej realne im … lepsze prognozy pogody.
Chcemy również zwrócić uwagę, że kupowanie bieltów czy karnetów w kasie jest droższe niż w przedsprzedaży, bo nie tylko cena jest wyższa, ale także, bo do każdego egzemplarza (karnetu czy biletu) zakupionego w kasie podczas festiwalu doliczamy opłatę 5 zł. Konsekwentnie promujemy przedsprzedaż jako podstawową i preferowaną formę zakupu. Dla organizatorów każdy karnet zakupiony w przedsprzedaży to miód na serce. szczegółowy cennik i porównanie cen znajdziesz >>> tutaj 
Uwaga: Zastrzeżenie Organizatorów:
W zależności od stopnia wypełnienia docelowej pojemności wioski festiwalowej zastrzegamy sobie prawo do ograniczenia ilości sprzedawanych biletów i wstrzymania sprzedaży w dowolnym momencie.

Pyt. 5. Co będzie jeśli np. zgubię opaskę? czy dostanę duplikat?
Odp. NIE, nie będziemy wydawać duplikatów. Technologia produkcji bezpiecznych opasek wejsciowych wyklucza z jednej strony przypadkowe zniszczenie opaski (opaska jest trwała i wodoodporna) a z drugiej strony wyklucza zdjęcie opaski bez jej zniszczenia (w celu np. przekazania jej innej osobie). Prawidłowo założona opaska nie ma prawa również spaść z ręki. Dlatego opaski na rękę są powszechnie stosowane jako wielokrotne bilety wstępu na takich imprezach jak np. festiwale. Podsumowując: posiadacz opaski powinien dbać, by nie uległa ona zniszczeniu (co nie jest takie trudne):)

Pyt. 6. Czy zapewniacie wyżywienie ?
Odp. TAK. Koncerty trwają prawie 6 godzin dziennie. Dlatego zawarliśmy blisko 30 umów z różnymi firmami gastronomicznymi i innymi podmiotami, np. lokalnymi stowarzyszenia, które mają zapewnić Wam smaczne posiłki podczas festiwalu (również wegańskie). Gastronomiczana oferta Pannoniki ma naprawdę wielu fanów! Raczej nie musicie martwić się o ciepłe posiłki, a ich wybór i jakość z kazdym rokiem rokiem poprawia się. Nie musicie nigdzie biegać, bo wszystko co człowiekowi potrzebne jest do życia (w dziedzinie jedzenia i picia) znajdziecie na miejscu w wiosce festiwalowej. Między koncertami będą przerwy techniczne ok. 20-30 minut, w sam raz żeby posilić się. Osobna sprawa to śniadania, temat ważny zwł. dla mieszkańców pola namiotowego. Na śniadania zapraszamy pomiędzy godz 8.00 a 10.30 (w piątek, sobotę i niedzielę także). Wyżywienie oczywiście jest płatne przez uczestników we własnym zakresie. Posiłki są świeże smaczne i urozmaicone. No i niedrogie.

Pyt. 7. Czy można wnosić własny alkohol na teren wioski festiwalowej?
Odp. NIE. Na terenie wioski festiwalowej obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania własnego alkoholu / nie zakupionego na stoiskach na terenie wioski festiwalowej. Alkohol nielegalnie wnoszony do wioski festiwalowej będzie konfiskowany przez służby porządkowe przy wejściu oraz podczas trwania festiwalu na terenie wioski festiwalowej i na polu namiotowym. W pierwszej kolejności dotyczy to piwa w puszkach i butelkach, jak również innych rodzajów alkoholu nie dopstępnego na oficjalnie działających stoiskach gastronomicznych. Te i inne kwestie porządkowe zostały uregulowane w Regulaminie Festiwalu. Niestety ilość pozostawionych butelek i puszek na polu namiotowym w ubiegłym roku wymusza na nas zaostrzenie działań prewencyjnych.

Pyt. 8. O której rozpoczynają się koncerty ? i o której godzinie orientacyjnie się kończą ?
Odp. Koncerty rozpoczynamy o godz 18.00. Wyjątkiem jest pierwszy dzień (czwartek) kiedy zaczynamy pół godziny później, czyli o godz 18.30.
Koniec koncertów planowany jest ok. północy z tolerancją plus/minus 15 minut.
Udzielona nam zgoda na organizację imprezy masowej zakłada pewien bufor na nieprzewidziane wydarzenia i zakłada definitywne zakończenie koncertów na głównej scenie przed godz. 0.30.

Pyt. 9. Jak dojechać na Wasz festiwal? i co gorsza jak z niego wrócić w ostatnim dniu wakacji?
Odp. Zagadnienie to rozłożyliśmy na czynniki pierwsze w rozdziale >>> dojazd <<<   
(wkrótce aktualizacja!)
Opcji dojazdu jest naprawdę sporo. Z powrotami w tym roku również nie powinno być problemu, bo oprócz 6 autobusów Szwagropolu, będzie w tym roku bezpośredni pociąg festiwalowy 1 września (w niedzielę) z Barcic do Krakowa (a stamtąd do reszty kraju). Odjazd z Barcic o godz. 9.40, przyjazd do stacji Kraków Główny o godz. 13.05  Jego zorganizowanie nie było łatwe, bo na odcinku między Podłeżem, a Krakowem Płaszowem trwają roboty torowe i obowiązują ograniczenia w ruchu. Od zainteresowania tym rozwiązaniem (sensowna frekwencja to. min 200+ os.) uzależniamy utrzymanie pociągu festiwalowego w kolejnych latach.

Bilety na powrotny pociąg festiwalowy kupisz >>> tutaj 

Pyt. 10. Czy gwarantujecie miejsce na polu namiotowym?
Odp. TAK, mamy w tym temacie dobre wiadomości. Ponieważ pole namiotowe powiększyło znacznie swój areał w porównaniu do ubiegłego roku, więc ugościmy na nim wszystkich chętnych; zarówno posiadaczy karnetów jak i biletów dziennych. Obowiązuje zryczałtowana opłatę 30 zł (a tuż przed festiwalem 35 zł)  bez względu na ilość dni/nocy spędzonych na polu. Posiadacze karnetów (z polem namiotowym) otrzymają dodatkowo specjalne zielone  opaski UV na rękę poświadczające prawo do legalnego przebywania na polu namiotowym. Na terenie pola namiotowego obowiązuje zakaz przebywania osobom postronnym (bez opasek „pole namiotowe”). Wejściówki na pole namiotowe (za 30 zł) można zakupić w przedsprzedaży na stronie www.ekobilet.pl/ckis. Będzie można je też zakupić na miejscu w kasie, 5 zł drożej. Na polu namiotowym obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy. W czwartek z pewnością wybór najlepszych miejsc będzie o wiele większy niż w piątek i sobotę.

Pyt. 11. Czy będzie tzw. pole ciche dla rodziców z małymi dziećmi?
Odp. TAK. Podobnie jak w poprzednich latach. Ciche pole namiotowe będzie jedno (sporej wielkości)  i wyłącznie dla rodzin z dziećmi. Mogą korzystać z niego tylko rodziny/osoby z małymi dziećmi do 140 cm wzrostu. Jego pojemność to ok. 200 namiotów. Lokalizacja pola nie zminiła się w stosunku do 2018 r . Położone jest w północno zachodniej części wioski festiwalowej w pewnym oddaleniu od sceny głównej (ok 300 m) i stodoły (150m). Również na tym „cichym” polu największy wybór najlepszych miejsce miejsc jest w czwartek. To pole będzie posiadać swój niezależny, kontenerowy węzeł sanitarny.

Pyt. 12. Czy uczestnicy festiwalu mają zapewniony parking ? 
Odp. TAK. Zarówno posiadacze karnetów i biletów dziennych mają zagwarantowane miejsce na parkingu w pobliżu wioski festiwalowej (w odległosci ok 300-400 m). Jego lokalizacja nie zmienił aise w stosunku do lat ubiegłych. Po przejechaniu mostu na Popradzie należy kierować się prosto. Zielony Parking zlokalizowany jest po ok 300 m za mostem i po przejechaniu skrzyżowania z drogą prowadzącą do wioski festiwalowej), która będzie zamknięta dla ruchu kołowego.  Na terenie wioski festiwalowej podobnie jak w latach ubiegłych obowiązuje całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i koniecznością zachowania przejezdności dróg ewakuacyjnych.
Wzorem ubiegłych lat dla pojazdów mieszkalnych (kampery, przyczepy, vany itp) zostanie udostępniony Camper Park. Camper Park usytuowany jest tuż przez skrzyżowaniem z drogą prowadzącą do wioski festiwalowej (w odległości ok 150 m od wioski festiwalowej).
Podobnie jak w ubiegłym roku zostanie wydzielone pole namiotowe dla motocyklistów (Moto Park). Wjazd na to pole jest w pobliżu kasy W1.

Pyt. 13. Czy będą zapisy na warsztaty?
Odp. TAK. Pierwszeństwo w zapisach na warsztaty mają posiadacze karnetów na cały festiwal (3 dni). Niektóre warsztaty mają limit uczestników (np. 15-20 os). Pozostałe warsztaty są otwarte b.o. (limitowane pojemnością sali czy namiotu). Rozkład warsztatów godzina i miejsce rozpoczęcia znajdziecie w aplikacji, w ulotkach i na plakatach na terenie wioski festiwalowej. Komunikaty (dot. zmian) będą publikowane na tablicy ogłoszeń w sąsiedztwie biura festiwalowego i ogłaszane przez megafon.
Pre-rezerwacje podobnie jak w poprzednim roku będzie można robić ok. 7 dni przed festiwalem z pomocą naszej festiwalowej aplikacji. Będzie to rezerwacja z pierwszeństwem, którą następnie należy potwierdzić na miejscu w wiosce festiwalowej najpóźniej we czwartek!!! (tak, tak, to ukłon w stosunku do osób, które przyjeżdżają na cały festiwal).
Zapisywać na warsztaty osobiście będzie można się wiosce festiwalowej już od godz 12.00 we czwartek 29 VIII.
Na większość animacji dla dzieci nie trzeba się zapisywać, ale obowiązuje rozsądek dot. pojemności miejsca czy dostępu do materiałów i rekwizytów.

Pyt. 14. Jakie atrakcje są dodatkowo płatne?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej znajduje się mała stadnina koni i paintball, obie atrakcje są płatne dodatkowo. Będą też płatne degustacje wina, Udział w innych warsztatach jest w reguły bezpłatny (chyba, że wyraźnie zaznaczono inaczej).
Polecamy zakupy na kramach (gadżety, biżuteria, ciuchy, ceramika itp… ) ma się rozumieć … też „za pieniążki”.
Oczywiście dwie istotne pozycje takie jak: dojazd na festiwal i wyżywienie w trakcie również trzeba opłacić sobie samemu.

Pyt. 15. Czy w wiosce festiwalowej jest wi-fi?
Odp. TAK. (z licznymi zastrzeżeniem)
Działamy w górach, gdzie nie zawsze można liczyć na internet w komórce. Co roku mierzymy się z problemem przepustowości łączy. Może uda nam się wreszcie tym razem, bowiem zainwestowaliśmy pewne środki we własną infrastrukturę (funkcjonującą 3 dni w roku!) :-). W 2019 r planujemy  odpalić własne, festiwalowe bezpłatne wi-fi o (celowo)  ograniczonym obszarze działania (okolice z naklepszym zasięgiem będą oznaczone w terenie). Jeśli będziecie chcieli np. wysłać e-maila, zamieścić zdjęcie na Instagamie i podejdziecie w to miejsce, to … powinno być OK. Nie dajemy niestety gwarancji odnośnie jakości (ta zależy m.in od ilości osób korzystających w tym samym czasie z sieci). Starajcie się „odpuścić” zapychające łącza akcje takie jak live streaming spod sceny. 5-8 osób wpadnie na to samo i Internet w wiosce festiwalowej „wysiądzie” 🙁

Pyt. 16. Czy na terenie wioski festiwalowej można płacić kartami kredytowymi, np. za karnety kupowane w kasie, posiłki?
Odp. zasadniczo NIE. Ale w zeszłym roku na terenie wioski festiwalowej pojawiły się pojedyncze terminale płatnicze kart kredytowych :-).
Organizatorzy planują uruchomienie w kasie głównej terminalu obsługującego karty kredytowej, którą będzie można zapłacić za karnet czy wejściówkę, ale ostatecznie zależeć to będzie od … niezawodności łącza internetowego w praktyce. Wraz z terminalem pojawi się usługa cash back.
Jakby co to w Barcicach jest jeden bankomat (w sąsiedztwie biblioteki w odległości ok 700 m od wioski festiwalowej)
Przypominamy również, że za karnet kartą płatniczą można zapłacić przez internet w systemie ekobilet.pl/ckis .

Pyt. 17. Jak wygląda kwestia zaplecza higienicznego w wiosce festiwalowej „w szczerym polu”? Czy są toalety, umywalki, prysznice?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej dostępne jest podstawowe zaplecze higieniczne. Podczas festiwalu funkcjonują to bezpłatne toalety polowe typu Toi, Toi codziennie serwisowane. Toalety są także wewnątrz Stodoły w Odnozynie, ale w odróżnieniu od bezpłatnych toalet polowych są płatne.
Na terenie wioski festiwalowej są umywalki i prysznice polowe. Oprócz znanych z lat poprzednich pryszniców polowych z ciepłą wodą w sąsiedztwie stodoły w Odnozynie, będą większe i lepiej wyposażone konterenry: prysznicowy, sanitarny i umywalkowy w strefie sanitarnej niedaleko Popradu (na polu namiotowym)
Osobny kontener sanitarny przeznaczony jest dla mieszkańców „cichego pola namiotowego z małymi dziećmi”.

Pyt. 18. Czy będzie bezpieczna strefa dla małych dzieci pod sceną?
Odp. TAK. I mamy nadzieję, że zadziała to wreszcie tak jak nam się to marzy. Korzystając z niej rodzice udostępniają swoim dzieciom o wiele lepszą widoczność sceny (nie zasłanianej przez osoby dorosłe), a równocześnie nie narażają dzieci na „poturbowanie” przez osoby żywiołowo tańczące pod sceną. Wstęp do strefy mają dzieci do lat 7 i ich rodzice/opiekunowie w proporcjach 1 dziecko / max 1 dorosły. Skąd te proporcje? Stąd, że jeśli wpuścimy do strefy więcej osób dorosłych niż dzieci to przestanie ona spełniać swoją role komfortowego i bezpiecznego placyku, gdzie dzieci mają szczególne prawa. Bezpieczna strefa dla dzieci pod sceną będzie po prawej stronie (pod telebimem).

Pyt. 19. Czy GuczoDisko będzie każdej nocy?
Odp. NIE, Guczodisko na Pannonice tradycyjnie odbywa się JEDEN RAZ PODCZAS każdej edycji i zawsze w nocy z czwartku na piątek. Decydując się na późniejszy przyjazd na festiwal (np. w drugi albo trzeci dzień) bezpowrotnie traci się okazję do udziału w GuczoDisku.
W tym roku czwartkowe GuczoDisko zapoda Dj Ivan Radojević i odbędzie się nie w Stodole (ciasnota!) tylko w tzw. namiocie „okrąglaku”.
Oprócz Guczodiska będzie w tym roku jeszcze kilka okazji do tańców: w nocy z soboty na niedziele w namiocie-okrąglaku będzie „węgierski dom tańca” z muzyką na żywo. Planujemy też niespodziankę mobilną scenę dj-ską która bedzei rozkręcać zabawę w różnych nieoczywistych miejscach wioski festiwalowej (w piątek i sobotę) 

Pyt. 20. Czy będą nocne powrotne pociągi odwożące uczestników po koncertach w kierunku Nowego Sącza i Rytra)”?
Odp. TAK. Będzie specjalny, bezpłatny pociąg!!! Codziennie po koncertach odwieziemy Was w kierunku południowym (do Piwnicznej Zdrój) i północnym (do Nowego Sącza) !
O godz. 23.54  pocięg odjedzie z Barcic do Piwnicznej Zdrój (przez Rytro i Młodów). A o godzinie 0:36 z Barcic w kierunku Starego i Nowego Sącza (pociag zatrzumuje sie też na przystanku Biegonice). W Nowym Sączu będziesz o godz. 0:50.
Jeśli piłeś alkohol nie kombinuj! zostaw auto na parkingu i wróć do domu/na kwaterę bezpłatnym i komfortowym pociągiem z klimatyzacją.

Pyt. 21. Skasowałem sobie e-maila z potwierdzeniem zakupu karnetu z Ekobiletu i co więcej utopiłem na wakacjach swoją komórkę z potwierdzającym sms’em. Czy mogę odzyskać bilet?
Odp. NIE. To analogiczna sytuacja jak zgubienie papierowego biletu albo zgubienie portfela z pieniędzmi. Ty utraciłeś dowód zakupu biletu, my również go nie mamy, bo nie jesteśmy administratorem bazy Ekobilet’u. Apelujemy zatem: dbajcie o swoje bilety. Na wszelki wypadek dostajecie je w dwóch trwałych i łatwych do zachowania i skopiowania postaciach. Sami możecie zrobić dowolną ilość kopii bezpieczeństwa czy wydruków. Nie zrobimy tego za Was.

Pyt. 22. Czy w 2019 roku będzie akcja „Nie ściągamy opasek!”?
Odp. TAK. 🙂 Będzie znowu podobna (nieco zmodyfikowana) akcja (challenge) dla twardzieli 🙂 pn. „Nie ściągamy!/nie obcinamy!”.
Każdy, kto przez cały wrzesień „przenosi” na ręce swoją tekstylną opaskę pannoniczną dostanie specjalny kod upoważniający do zakupu w SPECJALNEJ cenie karnetu na 8. Pannonica Festival. Szczegóły i dokładne terminy ogłosimy niedługo po zakończeniu 7 edycji. Na pewno warunkiem wypełnienia czelendżu będzie zachowanie całych, dyndajacych końcówek. Planujesz „okaleczanie” opasek? Spoko!, ale tracisz możliwość udziału w akcji!
Nie znamy jeszcze w tym momencie cen, które obowiązywać będą w 2020 r ceny są pochodną kosztów, a te niestety (zwł. koszty organizacyjne i funkcjonowania pola namiotowego) cały czas rosną. Akcja prowadzona jest na Facebooku na specjalnym …. >>> wydarzeniu 

Pyt. 23. Kiedy najwcześniej można przyjechać do wioski festiwalowej?
Wioska festiwalowa będzie otwarta dla gości festiwalu od godz 9.45 w czwartek 29.08.2019 r. Dopiero wtedy zezwalamy na wstęp na pole namiotowe i do CamperParku. Wcześniej na polu namiotowym nie będą dostępne żadne urządzenia sanitarne. W środę przed rozpoczęciem festiwalu w wiosce w dalszym ciągu trwają prace przygotowawcze z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu. Im mniej osób „pląta” się wtedy bez celu po wiosce tym lepiej dla wszystkich.  Wiemy jednak (ponieważ piszecie do nas w tej sprawie), że część osób z różnych powodów wybiera się w Beskid Sądecki wcześniej 1-2 dni przed festiwalem. Dla nich uruchamiamy (tak jak w 2017 i 208 r) możliwość zamieszania w okresie poprzedzającym festiwal (od wtorku 27 sierpnia wieczorem) na tzw. „polu przejściowym”. Dzięki uprzejmości władz gminy Stary Sącz uruchomione zostanie ono nieopodal wioski festiwalowej w Barcicach na tzw. Przystani Rowerowej, która położona jest przed mostem na Popradzie po drugiej stronie drogi naprzeciwko boisk Barciczanki. Na Przystani Rowerowej jest toaleta, wiaty, miejsce na grilla, i dostęp do wody i mały parking, gdzie róznież może zatrzymać się kamper. Od niedawna stacjonuje tam również food truck Manufaktura Langosza. Z „przejściowego” pola biwakowego bezpłatnie mogą korzystać osoby udające się na Pannonikę. Pole to jest częściowo ogrodzone, ale nie jest strzeżone.

Pyt. 23. Jak wygląda w tym roku organizacja wioski festiwalowej oraz rozmieszczenie najważniejszych obiektów?
Zmiany są, ale nie są duże. Scena i najważniejsze strefy w wiosce festiwalowej pozostają bez zmian. Zmienia się lokalizacja Moto Parku i usytuowanie namiotów, w których bedą odbywać się niektóre wydarzenia towarzyszące.
Dla zobrazowania jak wygląda przestrzenna organizacja wioski festiwalowej podczas 7 edycji Festiwalu Pannonica mamy dla Was specjalną mapkę.

Jeśli coś jeszcze Was nurtuje, piszcie śmiało biuro@pannonica.pl
uwaga; 3 dni przed festiwalem i podczas trwania festiwalu zastrzegam, że z powodu nawału obowiązków nie odpowiadam na indywidualne maile i zapytania (np. jaka jest teraz pogoda w Barcicach albo czy są jeszcze bilety), przepraszając z góry, jeśli któreś z zadanych nam pytań pozostanie bez odpowiedzi.

pozdrawiam

Wasz Filip

 

66 komentarzy do "Ekspert Filip odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące spraw organizacyjnych"

  • comment-avatar
    Ola
    27 sierpnia 2015 (07:26)
    Reply

    A czy na pole namiotowe można wnosić jakiekolwiek jedzenie?

    • comment-avatar
      Wojtek
      5 sierpnia 2017 (21:51)
      Reply

      Można , aczkolwiek stoiska gastronomiczne będą niepocieszone 🙂 oczywiście nie dotyczy to napojów alkoholowych, których nie można wnosić.

  • comment-avatar
    Ewelina
    7 sierpnia 2017 (11:24)
    Reply

    Nie dziwię się, że ze specjalnej strefy dla dzieci nie chce korzystać zbyt wiele osób. I to z jednej prostej przyczyny, nie po to się jedzie razem, mam tu na myśli parę z dzieckiem, by jedno z nich siedziało w specjalnej strefie z dzieckiem, a drugie samo pod sceną. Radzę przemyśleć pomysł jeśli ma on mieć jakiekolwiek zastosowanie.

    • comment-avatar
      Wojtek
      16 sierpnia 2017 (16:12)
      Reply

      Pozostaniemy przy swoim; strefa w której będzie 40 dzieci i 80 dorosłych przestanie spełniać roli strefy komfortu i bezpieczeństwa dla dzieci.
      Są oczywiście inne wyjścia można stanąć z boku, z tyłu ale z małym dzieckiem pod scenę gdzie rządzi roztańczony tłum nigdy bym się nie pchał.

    • comment-avatar
      Robb
      29 sierpnia 2018 (00:04)
      Reply

      „Nie dziwię się, że ze specjalnej strefy dla dzieci nie chce korzystać zbyt wiele osób”? Well … w 2017 było to mnóstwo osób, które korzystały 😉

  • comment-avatar
    Konrad
    10 sierpnia 2017 (16:02)
    Reply

    Czy wstęp na pole namiotowe jest możliwy już w środę czy dopiero w czwartek?

    • comment-avatar
      Wojtek
      16 sierpnia 2017 (16:01)
      Reply

      W tym roku mamy zdecydowanie mniejszą elastyczność w tym względzie (impreza masowa). Pole namiotowe wyposażone w sanitariaty itp. będzie przygotowane od czwartku 31.08 wcześniej jest to zwykła łąka, gdzie będą trwać dodatkowo intensywne i tym samym uciążliwe prace związane z budową wioski festiwalowej. Dlatego uprzejmie prosimy o przybywanie na nasze pole namiotowe najwcześniej w czwartek rano (po godz 9.00). Jeśli ktoś chce przyjechać w dolinę Popradu parę dni wcześniej to możemy polecić inne funkcjonujące tu pola namiotowe. W Barcicach kilka namiotów przyjmie Pani Kazimiera Łatka prowadząca gospodarstwo agroturystyczne więcej>>> . Cena to 7,5 zł za os. i 5 zł za namiot (w dostępem do łazienki). Natomiast niedaleko Barcic prywatne pola namiotowe jest np. w Rytrze (Elżbieta Pasiut tel. 604-206-209) więcej>>> Cena to 4 zł /os i 2 zł prysznic.
      Za zgodą władz gminy Stary Sącz między 29 a 31 sierpnia 2017 uruchomione zostanie również bezpłatne pole biwakowe w Barcicach na tzw. Przystani Rowerowej, która położona jest przed mostem na Popradzie po drugiej stronie drogi naprzeciwko boisk Barciczanki. Na Przystani Rowerowej jest toaleta, wiaty, miejsce na grilla i dostęp do wody. Z pola biwakowego bezpłatnie mogą korzystać osoby udające się na Pannonikę, które zechcą przybyć w Beskid Sądecki przed festiwalem. Pole biwakowe jest ogrodzone, ale nie jest strzeżone.

  • comment-avatar
    Oskar
    18 sierpnia 2017 (16:33)
    Reply

    Czy można na teren pola namiotowego wnieść Turystyczną kuchenkę gazową ??

    • comment-avatar
      Wojtek
      18 sierpnia 2017 (19:43)
      Reply

      Tak, można.

  • comment-avatar
    Kaśka
    18 sierpnia 2017 (22:25)
    Reply

    Przyjeżdżamy na festiwal ze znajomymi. Jedni kamperem, drudzy z namiotem. Czy jest możliwość rozbicia się obok siebie? Przyjeżdżamy na cały czas trwania festiwalu z małymi dziećmi. Czy jest możliwość wjazdu kamperem na ciche pole namiotowe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      21 sierpnia 2017 (00:32)
      Reply

      W ostateczności może tak być(zgoda dotyczy oczywiście CamperParku). Na szczęście udało nam się powiększyć jego areał, więc miejsce jest. Prosimy ustawić namiot na tyle inteligentnie, żeby nie przeszkadzał kamperom i tym samym, żeby nie irytował podstawowych (żeby nie napisać „prawowitych”) użytkowników CamperParku. 🙂
      Uwaga w 2018 r nie ma już takiej możliwości.
      Update 2019. W tym roku oficjalnie umożliwiamy taki manewr, ale za ten przywilej trzeba zapłacić specjalną opłate za namiot (sprawdż w cenniku http://www.pannonica.pl/cennik-2/?fbclid=IwAR2aHrk_xjX0i57_oCG8eUDhVBqkIu5HytFGNQ0vziAUOXeWU8ZvedNnKco)

  • comment-avatar
    Oskar
    21 sierpnia 2017 (13:15)
    Reply

    Czy na polu namiotowym jest dostep do pradu, gniazdek elektrycznych ??

    • comment-avatar
      Wojtek
      27 sierpnia 2017 (11:39)
      Reply

      Nie

  • comment-avatar
    Krzysiek
    23 sierpnia 2017 (11:41)
    Reply

    Pytanie: Czy kupując bilet jednodniowy można dopłacić 20 PLN, żeby rozbić się na polu namiotowym?

    W szczególności chciałbym kupić bilet na sobotę, ale rozbić się na polu namiotowym już w piątek w nocy i zostać na nim do niedzieli. Czy jest to możliwe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      27 sierpnia 2017 (11:42)
      Reply

      tak własnie należy zrobić. bilet „pole namiotowe” to zryczałtowana opłata za cały okres festiwalu od czwartku rano do niedzieli w południe. Ale uwaga!!!
      żeby pojawić się na polu namiotowym w piątek trzeba mieć bilet „wejściówkę” na piątek

  • comment-avatar
    Michał
    24 sierpnia 2017 (18:39)
    Reply

    Hej. Czy przy rejestracji na polu jest obowiązkowy dokument tożsamości czy wystarczy sam bilet z wejściem na pole i dajmy na to potwierdzenie danych przez znajomego?

    • comment-avatar
      Wojtek
      27 sierpnia 2017 (11:43)
      Reply

      Minimum formalności. Trzeba mieć bilet! Dowodu tożsamości nie pokazujemy.

  • comment-avatar
    Olga
    28 sierpnia 2017 (09:24)
    Reply

    Pole działa od czwartku. Ale czy w środe wieczór moge już zaparkowac na parkingu festiwalowym?

    • comment-avatar
      Wojtek
      28 sierpnia 2017 (20:56)
      Reply

      Tak, można

  • comment-avatar
    Teresa
    28 sierpnia 2017 (10:14)
    Reply

    Czy 11 letnie dziecko wyrośnięte niewiele ponad 140 cm może liczyć na bezpłatne wejście/ bilet ulgowy?

    • comment-avatar
      Wojtek
      28 sierpnia 2017 (20:59)
      Reply

      Niestety nie. 14o to 14o cm. a np. 145 cm > 140 cm. Po to jest to kryterium i miarka, żeby nie było żadnych dylematów.

  • comment-avatar
    Barbara
    28 sierpnia 2017 (11:45)
    Reply

    Kiedy będzie znany szczegółowy program (wraz z godzinami) imprez towarzyszących?
    Jest bardzo dużo atrakcji, w wielu chcę uczestniczyć i chciałabym sobie rozplanować wszystkie dni w całości.

    • comment-avatar
      Wojtek
      28 sierpnia 2017 (20:59)
      Reply

      dziś wieczorem 🙂

  • comment-avatar
    Paweł
    29 sierpnia 2017 (21:28)
    Reply

    Dobry wieczór, czy każdy uczestnik wraz z wejściem otrzyma rozpiskę koncertów/warsztatów ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:48)
      Reply

      Partnerem Festiwalu jest Budweiser Budvar, w zwiazku z czym można się spodziewać tego znakomirtego czeskiego piwa rodem z Czeskich Budziejowic 🙂 w wersji, lager, Ciemne i bezalkoholowe

  • comment-avatar
    Kamil
    30 sierpnia 2017 (22:26)
    Reply

    Czy na terenie festiwalu będzie sprzedaż alkoholu ? Jak tak to jakiego ?

  • comment-avatar
    Waldek
    28 czerwca 2018 (13:38)
    Reply

    Jak chce kupić karnety na 3 dni dla 2 osób z 1 namiotem tzn. powinienem wybrać 1 bilet za 150 i drugi za 130 czy 2 bilety po 150 ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      4 lipca 2018 (22:41)
      Reply

      2 bilety po 150 zł . Opłata za pole namiotowe dotyczy kązdej dorosłej osoby (bez wzgledu na ilośc osób w namiocie).

  • comment-avatar
    Mateusz
    15 sierpnia 2018 (06:07)
    Reply

    Czy na polu namiotowym mozna rozpalac grilla?

    • comment-avatar
      Wojtek
      15 sierpnia 2018 (10:50)
      Reply

      Zakaz grillowania na polu namiotowym!!! Co podoba się jednemu , niekoniecznie spodoba się sąsiadom. O zagrożeniu pożarowym nie wspominając.

  • comment-avatar
    Jan
    18 sierpnia 2018 (21:42)
    Reply

    Mamy 2x karnet 3 dni „blind promo” (bez pola nam.), kupiony przez Ekobilet. Czy jest możliwość przekazania biletów innym osobom?

    • comment-avatar
      Wojtek
      19 sierpnia 2018 (10:04)
      Reply

      Tak, nie robimy z tym żadnego problemu, bilet nie jest imienny 🙂

  • comment-avatar
    oskar
    23 sierpnia 2018 (12:10)
    Reply

    Mam pytanie odnosnie splywu pontonem czy jest tylko jedna godzina ta 9:30 czy bedzie mozliwosc splyniecia w pozniejszej godzinie, o ile pamietam rok temu byla mozliwosc

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2018 (21:57)
      Reply

      Spływy w piątek i sobotę zaczynają się od godz 9.30 i będą trwały co najmniej kilka godzin. Oczywiście wiele zależy od pogody i stanu wody.

  • comment-avatar
    Marti
    24 sierpnia 2018 (10:15)
    Reply

    Czy na terenie festiwalu jest dostępny depozyt aby przechować wartościowe rzeczy ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2018 (21:57)
      Reply

      Nie. nie świadczymy usług depozytu (na zielonej łące) 🙂

  • comment-avatar
    Aagnieszka
    26 sierpnia 2018 (20:41)
    Reply

    Wybieram się na Festiwal rowerem? Czy jest możliwość zabrania go ze sobą na pole namiotowe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      26 sierpnia 2018 (22:40)
      Reply

      oczywiście 🙂

  • comment-avatar
    Jacek
    29 sierpnia 2018 (15:37)
    Reply

    Czy można spać w aucie na parkingu (nie kamper) ? nie mam namiotu a chciałbym jednocześnie zachować mobilność więc spanie w samochodzie wydaje się naturalnym rozwiązaniem. Oczywiście posiadam karnet na 3 dni.

    • comment-avatar
      Wojtek
      10 września 2018 (23:59)
      Reply

      można

  • comment-avatar
    Marek
    30 sierpnia 2018 (12:38)
    Reply

    A ja coś na żarty dodam 😉 Bo mnie zainspirowała zeszłoroczna Pannonica…. do naukowych rozważań o tym jak znaleźć najczystszego toi toia 😀 Bo choć organizatorzy dbają dobrze o sprzątanie sanitariatów, to wiadomo… przy takiej liczbie osób cudów nie będzie 😛 Po zeszłorocznej Pannonice postanowiłem zatem podejść do tego problemu z NAUKOWEGO punktu widzenia 😀 I teraz, drodzy festiwalowicze, dzielę się z Wami efektem mojej mozolnej pracy: Algorytmem Znalezienia Najczystszego Toi Toia 😀 Nie przeraźcie się ;P
    https://drive.google.com/file/d/0B6W0tA09B2O0TUNQZkVwM2R3WkE/view

    • comment-avatar
      Wojtek
      1 września 2018 (12:04)
      Reply

      🙂 🙂 🙂

  • comment-avatar
    Jacek
    30 sierpnia 2018 (13:29)
    Reply

    Jeszcze jakiś czas temu nie było dopisu o tym że w 2018 nie będzie możliwe dostawienie namiotu do Campera nawet jak przyjechaliśmy razem jeśli tak jest to w zasadniczy sposób wpływa na nasz plan wspólnego przyjazdu ( Dopisek jest zupełnie nowy ) a plany powstały wcześniej .Wielka szkoda

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:58)
      Reply

      Update 2019. W tym roku można, tylko za ten przywilej (rozbicie namiotu z Camper Parku) trzeba wnieść specjalną opłatę (patrz cennik)

  • comment-avatar
    Jacek
    30 sierpnia 2018 (14:01)
    Reply

    Czy jeśli na pole Camperów przyjadę busem typu doka (kabina + skrzynia ładunkowa otwarta)i na pace rozbiję namiot to mogę być podciągnięty pod pojazd typu Camper.I będę mógł się cieszyć z festiwalu razem ze swoimi znajomymi którzy parkują swoje T-3 California ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:01)
      Reply

      Tak jest. Taki pojazd to dla nas kamper 🙂

  • comment-avatar
    Irena
    31 sierpnia 2018 (12:28)
    Reply

    Cześć,

    o której godzinie będzie można wejść do wioski festiwalowej, mając jednodniowy bilet na sobotę 01.09?
    I o której należy ją opuścić?

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:04)
      Reply

      Do wioski można wejść w sobotę rano, a opuścic powinno się ją po sobotnich koncertach czyli po północy w nocy z soboty na niedzielę

  • comment-avatar
    Krzysztof
    1 września 2018 (12:18)
    Reply

    Brać buty za kostkę „po górach” czy tarmpki zwykłe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:04)
      Reply

      buty takie jak bierze się na wędrówki po górach

  • comment-avatar
    Kasia
    16 stycznia 2019 (00:48)
    Reply

    Czy istnieje możliwość postawienia campera w strefie dla rodzin z małymi dziećmi? Oraz czy w Camper parku jest dostępność prądu?

    • comment-avatar
      Wojtek
      10 marca 2019 (19:15)
      Reply

      ad 1 NIE (camper w strefie dla małych dzieci)
      ad 2 NIE Prąd w CamperParku

  • comment-avatar
    Krysia
    15 kwietnia 2019 (00:05)
    Reply

    Hej,
    1. czy można zaparkować auto osobowe na polu dla camperow i w nim spać? Placi się za wjazd 30zl od osoby czy od auta.
    2. czy spiąć na polu dla camperow / parkingu w aucie można legalnie korzystać z kabin prysznicowych na polu namiotowym?

    • comment-avatar
      Wojtek
      25 kwietnia 2019 (02:29)
      Reply

      1. Nie. Camper Park jest tylko dla kamperów i vanów przystosowanych do spania.
      2. Prysznice na polu namiotowym są dla mieszkańcó pola namiotowego. Na polu namiotowym nie mają prawa przebywać osoby bez opaski „pole namiotowe”

  • comment-avatar
    Jola
    16 lipca 2019 (10:33)
    Reply

    Na polu namiotowym obowiązuje zakaz grillowania, ale czy gdzieś na terenie festiwalu będzie wyznaczone miejsce – np stałe ognisko/grill, gdzie można będzie rzucić własną kiełbaskę (tudzież inne żarełko) darmowo na ruszt ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:58)
      Reply

      🙂 Dla miłosników dań z Grilla konsekwentnie polecamy przysmaki z grilla serwowane przez współpracujące z nami podmioty gastronomiczne. Natomiast miłosnikom grilowania polecamy imrpezy dedykowane dla tego (skadinąd sympatycznego) modelu spędzana wolnego czasu. Obawiamy się, że nie zaspokoimy wszystkich marzeń i aspiracji naszej festiwalowej społeczności. Za co z góry przepraszamy.

  • comment-avatar
    Gosia
    17 lipca 2019 (15:56)
    Reply

    czy jest możliwość zwrotu biletów?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:53)
      Reply

      Nie. I nie chodzi tu tylko o nasz festiwal. Zwrotów w ogóle nie praktykuje się w przypadku spzredaży biletów na wydarzenia kulturalne czy sportowe. Jest to usankcjonowane prawnie.
      Za to nie robimy problemu jeśli chodzi o odsprzedaż (czy podarowanie biletu innej osobie). Bilety nie sa imienne i w łatwy sposób można je przesłąc w formie eletroniczje (sms,e-mail). Uruchomismy w tym celu nawet specjalną grupę na Facebooku https://www.facebook.com/groups/1925328617760895/

  • comment-avatar
    Pola
    14 sierpnia 2019 (23:39)
    Reply

    Czy w tym roku będą bezpłatne pociągi po koncertach w kierunku starego Sącza?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:45)
      Reply

      Tak, będą odjazd z Barcic o godz 0:36, przyjazd do Nowego Sącza o godz. 0:50

  • comment-avatar
    Karol
    22 sierpnia 2019 (14:54)
    Reply

    czy są jakiekolwiek ograniczenia w możliwości korzystania z pola namiotowego dla rodziców z małymi dziećmi? Planujemy przyjechać w 3 osoby dorosłe i dwoje małych dzieci do 140cm.

    co w przypadku, gdy za rok, dwa, jedno dziecko będzie powyżej kryterium 140cm, drugie nadal poniżej?

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2019 (12:23)
      Reply

      Jeśli rodzice z małym dzeckiem (2+1) czy z większą ilością dzieci, to jak najbardziej. Natomiast niechętnie zapraszamy na to pole grupy o odwrotnych proporcjach typu 12 dorosłych i jedno dziecko.

  • comment-avatar
    Mateusz
    23 sierpnia 2019 (08:56)
    Reply

    Kiedy będzie dostępna aplikacja Pannonica na 2019 rok? Do rozpoczęcia festiwalu 6 dni a tu ani widu ani słychu o aplikacji do zapisów…

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2019 (12:21)
      Reply

      Oczekujemy na aproval ze strony Apple’a. Aplikacja jest gotowa. Niestety kolejka w której utknęlismy … długa

  • comment-avatar
    Magda
    24 sierpnia 2019 (08:47)
    Reply

    Witam serdecznie! W najczęściej zadawanych pytaniach pisze Pan o aplikacji, jednakże nie dostrzegam jaka to aplikacja. Mogłabym prosić o nazwę?

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2019 (12:19)
      Reply

      Aplikacja jest gotowaod 22.08, Obecnie od ok 50 godzin czeka na akcetapację (paroval) ze strony Apple. Jak tylko ją otrzymamy powiadomimy o możliwości ściągnięcia.


Zostaw komentarz